20130618

封塵筆記本#1

看完《戀戀封塵》修復DVD﹐又有很多新發現。

《戀戀封塵》結局
盜拍:阿武
http://www.youtube.com/watch?v=pIeOVq6EzwA&feature=youtu.be

阿遠服完兵役回家﹐成間屋都冇人﹐見到阿媽訓晏覺。

鏡頭hold完唔郁十秒(00:25-00:38)﹐茂利會話﹐一個師奶訓覺者﹐做咩hold咁耐呀﹐有咩咁巴閉呀﹐大師呀﹐係咪故弄玄虛呀。

我就會話﹐就係要hold咁耐﹐先進入到個男仔的心理層次。一路睇﹐唔明﹐經過十年﹐再睇﹐觀眾先會醒覺﹐原來呢個鏡頭﹐講阿爸阿媽老了﹐然後﹐我也老了。

當你阿爸阿媽六七十歲以上﹐大熱天時你下晝返到屋企﹐你會開冷氣﹐但佢地唔會開﹐有時佢地會鋪張蓆﹐係地下訓覺﹐慳電。

另一種情況﹐更常見﹐則係部電視一路開住﹐而佢地痴痴呆呆﹐坐o係張梳化度訓覺。

見到咁既時候﹐有時會覺得煩﹐有時覺得傷心﹐冬天時﹐你可能會羅張被放係佢地身上﹐咁佢地就會責醒。

《戀戀風塵》阿遠個主觀鏡望住阿媽訓覺咁耐﹐未必係真﹐但呢個映像﹐將會長埋我的心底﹐不止十秒。

後來男主角去蕃薯田﹐搵阿公李天祿﹐阿公暗暗尋尋﹐唔知o翕咩﹐「幹伊三妹﹐照顧這些蕃薯心照顧高麗參還累」﹐講完又講。

很多很年後(即尋日2013年6月17日)﹐我先明白﹐阿爸阿媽老左之後後﹐佢地講野﹐就會不停重複﹐講完又講﹐可能因為佢地冇野好講﹐佢地連自己講過咩﹐都已經唔記得左了。

導演唔會畀個阿遠的反應shot (如果導演咁做﹐可能我會睇到喊﹐而不是清醒的感動)﹐佢咩都唔搞﹐只會令我想起﹐好很多年前﹐個女仔第一次去台北﹐就係帶住阿公種的一袋蕃薯﹐羅去畀個男主角﹐而都係徒勞﹐發晒芽都冇人食。

最後空鏡﹐山雨欲來﹐烏雲壓頂(03:40)﹐小弟想起三種境界:

第一境:個老野o翕咩春﹐鏡頭又唔郁﹐唔知佢做乜﹐訓醒完場。

第二境:回到中國詩詞抒情傳統﹐附與左個空鏡一個意義wor﹐歲月悠悠﹐天地不仁﹐不以物喜﹐不以物悲﹐影評人咁講﹐我咪咁覺得羅。

第三境:結合了我的生命經驗﹐老野暗暗尋尋﹐我唔會追尋佢講野係咪意思﹐痴痴呆呆﹐無所謂﹐我唔會流淚﹐但我開始明白﹐重有點傷心。

楊德昌《一一》﹐結局無啦啦有個小學生作文﹐寫乜春「我也老了」﹐compare with《戀戀封塵》﹐個作者咪就係死蠢羅﹐咪係墮落羅。

你咁老屈個細路﹐先唔好講係咪make sense先啦﹐我當你make sense﹐你個電影主題﹐唔係直畢甩叫個角色講出來架嘛﹐咁咪好平羅﹐你咪又係當的觀眾係傻架羅。

套戲重會人人讚好﹐咪蠢到爆﹐蠢到死羅﹐呢的咪藝術高下羅﹐阿哥。